Sales en Leads met LinkedIn - Social Selling - Modern Selling
LinkedIn is voor de zakelijke markt (B2B) een uitgelezen platform om nieuwe klanten te bereiken (leads, new business, acquisitie) en om de relatie met bestaande klanten te versterken (up-selling, retaining).
Met wereldwijd ruim 645 miljoen gebruikers en in Nederland 7,5 miljoen gebruikers (82% van de beroepsbevolking) is de kans groot dat ook uw (nieuwe) klant op dit netwerk aanwezig is.
Maar hoe zorgt u er nu voor dat uw sales mensen deze klanten vinden en dat deze klanten ook hen of uw organisatie vinden? En als ze elkaar gevonden hebben, hoe zetten we dat dan om in een vruchtbare relatie?
LinkedIn biedt, mits juist toegepast, vele mogelijkheden voor het genereren van leads en new business.
Wij bieden een geoptimaliseerd pakket aan trainingen en diensten voor sales en leads met LinkedIn
Training Basic+ Sales met LinkedIn
Met de standaard LinkedIn versie (niet premium) kan een grote stap gezet worden op het gebied van Social Selling.
Op basis van het succesvolle PEAS model hebben wij een training ontwikkeld waarin uw sales mensen in een dagdeel leren hoe zij zichzelf moeten profileren, hoe zij de juiste contacten moeten leggen en welke informatie zij moeten delen om tot nieuwe leads te komen.
Sales Navigator Training op maat
Als vervolg training op de Basic+ Sales trainingen leren wij de sales mensen die verantwoordelijk zijn voor het binnenhalen van nieuwe klanten en projecten op welke wijze LinkedIn Sales Navigator van toegevoegde waarde kan zijn.
Het nummer 1 premium pakket van LinkedIn (onze favoriet).
Lead generatie met advertising
LinkedIn advertising biedt veel mogelijkheden om leads te genereren. Direct de doelgroep aanspreken met relevante content en aanbiedingen. Meetbaar en controleerbaar en beheersbaar.
Wij kunnen voor u een compleet leadgeneratie programma opzetten.
Wij kennen het klappen van de zweep. Wij trainden al duizenden sales professionals over hoe zij LinkedIn kunnen inzetten voor Social Selling. Allemaal met positief resultaat.
Social selling case study
In 2016, the SuperOffice Dutch sales team hired Jan Willem Alphenaar to train and educate them in the art of social selling.
Prior to the training, social media was used to share marketing content from branded profiles. But, they knew that if used correctly, social could be a powerful lead generator. During the training, Jan Willem shared strategies on what type of content to post online, how often and how to use social media to target prospects and turn connections into leads.
Of course, social selling is a long term sales strategy, but during the last several months, we’re starting to see some fantastic results, including:
- Stronger alignment between sales and marketing
- A 61% increase in visits from social media channels to our websites
- An increase from 1,000 impressions to 50,000 impressions to our branded profiles
- A 168% increase in business leads from social media channels
More importantly, we’ve seen a 24% increase in new business revenue.