Sales Navigator training - de tool voor Social Selling in een B2B omgeving

Sales Navigator is een van de premium pakketten van LinkedIn en bedoeld om nieuwe business contacten te leggen.

Sales Navigator is in onze ogen het vlaggenschip van LinkedIn. De tool is specifiek ingericht op het zoeken, vinden en contacten van Leads in een B2B omgeving.

Een fantastische tool met veel mogelijkheden. Zoveel mogelijkheden dat veel mensen na het installeren van een proefaccount niet verder komen dan geavanceerd zoeken.

In feite is Sales Navigator een complexe tool waar enige kennis nodig is om er optimaal gebruik van te maken.

Wat kun je allemaal met Sales Navigator?

Uitgebreid zoeken

Uitgebreid filteren bij het zoeken.

Bij de standaard LinkedIn omgeving kun je een beperkt aantal filters gebruiken met zoeken. Sales Navigator biedt je een veel uitgebreidere zoekfunctie en geeft meer dan 20 filters wanneer je op personen (leads) zoekt en meer dan 10 filters om interessante bedrijven (accounts) te vinden.

Inzicht in de Decision Making Unit (DMU)

Wanneer je met Sales Navigator een organisatie bekijkt, zie je meteen wie voor jou de interessante leads en decision makers zijn binnen een organisatie (gebaseerd op jouw sales voorkeuren die je kunt instellen).

Leads en bedrijven (accounts) opslaan

Wanneer je interessante personen of organisaties hebt gevonden kun je deze, gecategoriseerd, opslaan in een lijst.

Bijvoorbeeld een lijst met ICT bedrijven groter dan 200 medewerkers.

Of Innovatie managers bij de overheid. Je kunt dus meerdere lijsten opslaan om deze later terug te kijken.

Prospectlijsten maken en gestructureerd afwerken

Na het maken van een optimale zoekopdracht waarbij je precies je lijst met prospects hebt, kun je deze zoekopdracht opslaan en stap voor stap afwerken.

Zonder elke keer opnieuw te beginnen.

Je kunt dit op een ander moment weer oppakken en verder gaan, zonder elke keer opnieuw te beginnen.

Alle belangrijke informatie op een rij

In plaats van de rommelige tijdlijn op LinkedIn, kun je bij Sales Navigator zelf bepalen welke informatie je wilt zien.

Bijvoorbeeld alle updates van personen, of nieuws over bedrijven.

Contact leggen of uitnodigen

Als je de juiste persoon hebt gevonden, dan kun je contact leggen. Dat kan via InMail (uitgebreider bericht met bijlagen) of een uitnodiging.

Slimme Sales Assistent

Een tool die, wanneer goed ingericht, je zelfstandige, intelligente sales assistent wordt.

Sales Navigator komt met suggesties van voor jou interessante leads (personen) en accounts (bedrijven).

En nog veel meer. Bovenstaand is slechts 30% van de mogelijkheden die Sales Navigator biedt.

Inhoud van de training

  • Onderwerpen die onder andere worden behandeld:

    • Verschillen met LinkedIn
    • Basis instellingen
    • Sales Preferences
    • Concept van Sales Navigator – Leads VS Accounts
    • Accounts
      • Advanced Search naar Accounts
      • Truc om de zoekopdracht op te slaan
      • Gevonden bedrijven analyseren
      • Opslaan en taggen
    • Leads
      • Advanced Search
      • Zoekopdrachten opslaan
      • Prospectlijsten maken
      • Leads openen, beoordelen en opslaan
      • Contact leggen
      • InMail strategie
    • Tips en trucs

    Bij deze training kijken we meteen samen met u hoe dit in het sales proces opgenomen kan worden.

     

Offerte aanvraag sales navigator training

De Sales Navigator training verzorgen wij op maat voor uw organisatie.

Aantal deelnemers vanaf 5 personen tot maximaal 20 per training.