Sales Navigator training - de tool voor Social Selling in een B2B omgeving
Sales Navigator is een van de premium pakketten van LinkedIn en bedoeld om nieuwe business contacten te leggen.
Sales Navigator is in onze ogen het vlaggenschip van LinkedIn. De tool is specifiek ingericht op het zoeken, vinden en contacten van Leads in een B2B omgeving.
Een fantastische tool met veel mogelijkheden. Zoveel mogelijkheden dat veel mensen na het installeren van een proefaccount niet verder komen dan geavanceerd zoeken.
In feite is Sales Navigator een complexe tool waar enige kennis nodig is om er optimaal gebruik van te maken.
Wat kun je allemaal met Sales Navigator?
Uitgebreid zoeken
Uitgebreid filteren bij het zoeken.
Bij de standaard LinkedIn omgeving kun je een beperkt aantal filters gebruiken met zoeken. Sales Navigator biedt je een veel uitgebreidere zoekfunctie en geeft meer dan 20 filters wanneer je op personen (leads) zoekt en meer dan 10 filters om interessante bedrijven (accounts) te vinden.
Inzicht in de Decision Making Unit (DMU)
Leads en bedrijven (accounts) opslaan
Wanneer je interessante personen of organisaties hebt gevonden kun je deze, gecategoriseerd, opslaan in een lijst.
Bijvoorbeeld een lijst met ICT bedrijven groter dan 200 medewerkers.
Of Innovatie managers bij de overheid. Je kunt dus meerdere lijsten opslaan om deze later terug te kijken.
Prospectlijsten maken en gestructureerd afwerken
Na het maken van een optimale zoekopdracht waarbij je precies je lijst met prospects hebt, kun je deze zoekopdracht opslaan en stap voor stap afwerken.
Zonder elke keer opnieuw te beginnen.
Je kunt dit op een ander moment weer oppakken en verder gaan, zonder elke keer opnieuw te beginnen.
Alle belangrijke informatie op een rij
In plaats van de rommelige tijdlijn op LinkedIn, kun je bij Sales Navigator zelf bepalen welke informatie je wilt zien.
Bijvoorbeeld alle updates van personen, of nieuws over bedrijven.
Contact leggen of uitnodigen
Slimme Sales Assistent
Een tool die, wanneer goed ingericht, je zelfstandige, intelligente sales assistent wordt.
Sales Navigator komt met suggesties van voor jou interessante leads (personen) en accounts (bedrijven).
Inhoud van de training
Onderwerpen die onder andere worden behandeld:
- Verschillen met LinkedIn
- Basis instellingen
- Sales Preferences
- Concept van Sales Navigator – Leads VS Accounts
- Accounts
- Advanced Search naar Accounts
- Truc om de zoekopdracht op te slaan
- Gevonden bedrijven analyseren
- Opslaan en taggen
- Leads
- Advanced Search
- Zoekopdrachten opslaan
- Prospectlijsten maken
- Leads openen, beoordelen en opslaan
- Contact leggen
- InMail strategie
- Tips en trucs
Bij deze training kijken we meteen samen met u hoe dit in het sales proces opgenomen kan worden.