Social Selling met LinkedIn - Basic+ voor sales
Wanneer uw sales team actief is in een Business to Business (B2B) omgeving dan is LinkedIn het ideale platform om zelf leads te genereren.
Met ruim 700 miljoen gebruikers wereldwijd en in Nederland zelfs ruim 8 miljoen gebruikers, is de kans groot dat uw doelgroep ook hier aanwezig is.
Maar hoe zet je LinkedIn nu in om uw sales team zelf leads te laten genereren? Hoe profileren uw sales mensen zich en is dit duidelijk en overtuigend voor uw doelgroep? Hoe maken ze de connectie met hun doelgroep en hoe overtuigen ze de doelgroep om een afspraak te maken?
Met LinkedIn is dat allemaal te realiseren.
LinkedIn inzetten als klantmagneet en lead generator.
Om LinkedIn voor Sales in te zetten moet de basis tip top in orde zijn.
De profielen moeten gericht zijn op de doelgroep, het netwerk moet relevant uitgebreid worden en er moet op de juiste wijze content van de organisatie gedeeld worden.
Uiteindelijk moet dit ook iets opleveren, oftewel afspraken en sales!
Om dit te realiseren hebben we een training opgezet die hier volledig op aansluit.
Opzet van de training
P – Profiling, hoe maak je een optimaal profiel dat gevonden wordt en de juiste eerste indruk geeft.
Een goed sales profiel is geschreven richting de doelgroep. Een pakkende headline, een samenvatting die weergeeft wat het bedrijf en deze medewerker kunnen betekenen voor een nieuwe klant, met een call-to-action, een professionele foto en de juiste zoekwoorden.
Een goed sales profiel werkt als een klantmagneet.
Alle belangrijke onderdelen worden behandeld en direct toegepast.
E – Extend your reach, hoe zorg je dat je met de juiste mensen in contact komt en hiermee je bereik vergroot.
LinkedIn heeft een uitgebreide zoekfunctie waarmee de juiste personen gevonden kunnen worden. We leren hoe de zoekmachine werkt, hoe je mensen op de juiste manier uitnodigt en hoe je om gaat met uitnodigingen.
Daarnaast laten we zien welke groepen interessant zijn en hoe deze van toegevoegde waarde kunnen zijn.
A – Add Value, zorg dat je van waarde bent voor je netwerk door interessante zaken te delen en de interactie aan te gaan.
Uw organisatie heeft allerlei informatie die uw sales team kan delen op LinkedIn. Hoe vinden zij deze informatie en op welke manier kun je dit het beste delen?
Hoe ga je de interactie aan en hoe profileer je jezelf als autoriteit op je vakgebied.
S – Succes/Sell, de laatste, belangrijkste stap. Een natuurlijk gevolg van de drie eerdere stappen.
Hoe zet je bovenstaand in om uiteindelijk afspraken te realiseren. Hoe pas je LinkedIn in je dagelijkse werkzaamheden zonder de hele dag hiermee bezig te zijn.
Hoe gaat het uiteindelijk rendement opleveren.
Benieuwd naar de mogelijkheden, voordelen en kosten?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen vrijblijvend contact met u op.
Elke training wordt afgestemd op uw specifieke wensen. Wij kijken daarvoor naar uw organisatie, uw doelgroep en uw doelstelling.
De training wordt momenteel online gegeven.
Groepsgrootte van 8 tot 50 deelnemers per training.
De training neemt twee online sessies van twee uur in beslag.
Door deze training
- weten de deelnemers exact hoe LinkedIn werkt en welke mogelijkheden LinkedIn biedt;
- weten de deelnemers hoe zij zich optimaal moeten profileren en hebben ze hun profiel omgezet tot klantmagneet;
- kunnen de deelnemers een kwalitatief en sterk netwerk opbouwen;
- gaan de deelnemers actief aan de slag om hun bereik te vergroten;
- zullen de deelnemers bewust zijn van de wijze waarop kennis wordt gedeeld;
- weten de deelnemers welke kennis je kunt delen om de organisatie te versterken;
- weten deelnemers hoe zij LinkedIn kunnen inzetten als lead generatietool;
- zijn de deelnemers bewust van de waarde van hun netwerk;
- weten zij hoe zij waarde uit LinkedIn kunnen halen voor hun dagelijkse werkzaamheden;
- weten zij hoe ze op de juiste manier onder de aandacht te komen bij de doelgroep.
Kwaliteitsgarantie
Al onze trainingen zijn inclusief:
Materiaal op maat
Uitgebreid naslagwerk
1 jaar gratis helpdesk
Voortgangsrapportage