Uw LinkedIn advertising agency - omdat LinkedIn anders is dan social media

LinkedIn is voor de zakelijke markt (B2B) het uitgelezen platform om de doelgroep te bereiken met uw boodschap. Of het nu gaat om branding, content marketing of lead generatie.

 

Met wereldwijd ruim 645 miljoen gebruikers en in Nederland 7,5 miljoen gebruikers (82% van de beroepsbevolking) is de kans groot dat ook uw doelgroep op dit netwerk aanwezig is.

 

Social Advertising (op Facebook, Twitter, YouTube, Instagram) en online adverteren (Google Ads, Affiliate marketing) is voor veel bedrijven geen onbekend terrein meer.

LinkedIn Advertising is toch een heel andere tak van sport maar neemt enorm toe in populariteit.

Without data, you're just another person with an opinion and your decisions are not grounded.

Het effectief draaien van campagnes op LinkedIn vraagt om specifieke kennis.

  • Kennis van het platform zelf;
  • Kennis van de mogelijkheden op het gebied van adverteren;
  • Kennis van het bepalen van de juiste doelgroep voor uw boodschap;
  • Kennis van de juiste manier van verpakken van uw boodschap;
  • Continue monitoren van het effect en de resultaten.

Kennis en tools die wij hebben. Kennis die wij voor u kunnen inzetten.

Adverteren op LinkedIn kan een zeer effectieve manier zijn om uw boodschap onder de aandacht van uw doelgroep te brengen. Gericht op het juiste moment en meetbaar.

Duur of juist niet?

Wanneer de campagnes, doelgroep en doelstellingen goed gedefinieerd zijn dan is advertising op LinkedIn niet duurder dan andere advertentiemogelijkheden zoals Affiliate marketing, Google Ads, Facebooks ads. Sterker nog, wij zijn van mening (en hebben data om dat te bewijzen) dat de Return on Investment (ROI) op LinkedIn hoger is.

Voorbeeld scenario's - wat u met LinkedIn advertising kunt bereiken

Evenement organiseren

Stel u organiseert een evenement waarvoor u specifieke personen wilt uitnodigen (al dan niet betaalde toegang).

Via LinkedIn advertising kunnen we deze doelgroep bereiken en via een sponsored update informeren met als Call-To-action een ticket te boeken.

Laagdrempelig en heel effectief.

Afspraken voor uw accountmanagers (leads)

U profileert uw aanbod met alle voordelen via diverse advertenties onder uw doelgroep.

De advertenties leiden naar een speciale landingspage waar nogmaals de voordelen uitgelicht worden en de mensen overtuigd worden dat ze graag een afspraak met een van uw accountmanagers willen.

Ze vullen hiervoor een afspraak formulier in en u kunt de accountmanagers op pad sturen!

Informatie aanvragen of downloads op uw site (leads)

Wanneer u een whitepaper of informatiepakket heeft dat potentiële kopers kunnen downloaden door hun gegevens in te vullen, kunnen we dit prima promoten via advertising.

Verkoop van producten en diensten (sales)

Of u nu Airco’s verkoopt of trainingen. Dit aanbod kan prima onder de aandacht gebracht worden via advertising. En via onze monitoring tools kunnen we precies zien welke aankoop vanaf welke advertentie komt en wat deze deal heeft gekost.

Voorwaarden om succesvol te adverteren op LinkedIn

Voorwaarden voor succes

Allereerst moet u een duidelijke B2B doelgroep hebben. Hoe specifieker hoe beter. Dan sluit de advertentie ook beter aan bij de doelgroep.

U moet voldoende budget hebben om de advertenties te tonen bij de juiste doelgroep. Een minimum dag budget van 100 wordt geadviseerd.

U moet goede creatives hebben (tekst en beeld) die als advertenties ingezet gaan worden.
Dit moet de doelgroep aanspreken zodat ze er op gaan klikken en dit moet ook aansluiten bij de boodschap die u wilt overbrengen. We adviseren meerdere versies van dezelfde advertentie om op die manier via A/B testing te kunnen bepalen, op basis van data, welke advertenties het beste werken.

Vervolgens moet de website of landingpage waar de advertentie(s) naar toe verwijst in lijn zijn met de advertentie en duidelijk de doelgroep aanspreken. Het aanbod moet kloppen bij de verwachting die geschept wordt door de advertentie. De website of landingpage moet een duidelijke, eenvoudig te gebruiken, call to action hebben.

En niet te vergeten, inzicht. Inzicht in data. U moet kunnen beoordelen welke advertenties het best presteren op LinkedIn (views t.o.v. de kliks / CTR) en welke advertenties leiden tot de meeste conversies op uw website / landingpage.

Adverteren op LinkedIn kan een heel rendabele strategie zijn.
Gericht uw boodschap onder de juiste doelgroep verspreiden.
In de tijdlijn.

Uitbesteden

Leg het beheren, managen en monitoren van uw campagnes volledig in handen van onze experts. Verhoog uw conversie en verlaag uw kosten.

24/7 monitoring en alles voor u inzichtelijk gemaakt in een eigen dashboard.

Vanaf € 500,00 per maand.

Testdrive - probeer nu

Met de TESTDRIVE gaat u in 6 weken ervaren wat LinkedIn advertising voor uw organisatie kan opleveren.

Wij nemen alle taken uit handen maar geven u volledige controle en inzicht.

Een TESTDRIVE kost € 2.500,00 en kan tot 800 kliks naar uw website opleveren.

Training voor agencies

Veel Online Marketing bureaus en advertising agencies overwegen aan de slag te gaan met LinkedIn advertising.

De aanpak, budgettering en targetting is anders dan bij Social Media zoals Facebook en Insta. Wij trainen uw team zodat zij ook uw klanten kunnen begeleiden en adviseren op het gebied van LinkedIn advertising.

Vanaf € 2.500,00

Gratis consult of review?

Gratis telefonisch consult

Als u vragen heeft over advertising en of het voor uw organisaties wel geschikt is, plannen we graag met u een vrijblijvend telefonisch consult in.

Vooraf zullen we uw organisatie, aanbod en doelgroep analyseren zodat we u onderbouwd te woord kunnen staan.

Gratis review van uw campagnes

Wanneer u al advertentie campagnes draait op LinkedIn maar twijfelt of u het wel goed doet op het gebied van targetting en budgettering, dan bieden wij u een gratis review aan.

Wij kijken hoe u nu alles heeft ingericht en op welke vlakken verbeteringen zijn door te voeren.

Waarom voor ons kiezen?

Reden 1: Omdat LinkedIn onze specialiteit en passie is, al jaren. Wij kennen LinkedIn en de mogelijkheden als geen ander.

Reden 2: LinkedIn is anders dan sociale media als Facebook en Insta. Zowel qua mogelijkheden, doel en doelgroep. Wij zien LinkedIn ook niet als een sociaal medium maar als een serieuze business tool. Dat vraagt een andere benadering.

Reden 3: Bij ons draait adverteren om meetbaar resultaat. Wij sturen niet aan op views of likes maar op herleidbare resultaten zoals informatie aanvragen, leads en zelfs verkopen.

Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo
Client Logo