Social Selling Premium programma

Een training alleen is niet meer voldoende. Social Selling vraagt om een gedegen aanpak met een weldoordachte strategie. Een strategie die door het management en de hele organisatie wordt gedragen. Een strategie met een plan. Met meetbare doelstellingen.

Een plan waarmee stappen gezet worden die voor de hele organisatie duidelijk zijn. Een plan dat de missie en doelstellingen van de organisatie ondersteunt en helpt realiseren.

Voor wie?
Voor grotere trajecten (meer dan 100 medewerkers) bieden wij dit traject aan. Wij noemen dit ook wel The Full Package voor LinkedIn.

Kernwoorden: strategie, meetbaar, marketing en sales alignement, planmatig, effectief, resultaatgericht.

Hoe gaat dat nu in zijn werk?

Dit traject bestaat uit de volgende stappen:

  1. Vrijblijvende intake via Skype
    Nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld doen wij het nodige voorwerk (een korte QuickScan van uw organisatie, medewerkers en markt) en plannen we een vrijblijvende Skype call in. Tijdens deze call bespreken we de mogelijkheden, de toegevoegde waarde die Social Selling voor uw organisatie kan opleveren en hoe het traject verder in zijn werk gaat. Uiteraard geven we u daarbij ook een kostenraming.

Na uw akkoord gaan wij een diepgaandere analyse uitvoeren.

  1. Marktanalyse, concurrentieanalyse, profielanalyse, activiteitenanalyse
    Wij maken een uitgebreide analyse van de markt waarop u zich richt. Via onze tooling kijken we hoe groot deze potentieel is en hoe deze vertegenwoordigd is op LinkedIn. Wij zetten potentiële klanten voor u op een rij.
    De door u opgegeven concurrenten brengen wij in kaart op LinkedIn. Wij kijken hoe zij vertegenwoordigd zijn, hoe zij zich profileren en hoe actief zij eventueel zijn.
    Vervolgens nemen we uw organisatie onder de loep. We doen een steekproef analyse van verschillende profielen (+/- 20 stuks) van medewerkers die behoren tot de kerngroep en tevens kijken we naar hun activiteiten op LinkedIn.
    Tenslotte bestuderen we ook de marketinguitingen en contentactiviteiten van uw organisatie. Zowel op uw website, LinkedIn als andere platformen.

Onze bevindingen zetten wij in een presentatie die wij bij een strategische sessie zullen presenteren.

  1. Strategische sessie
    Tijdens de strategische sessie worden de analyses en bevindingen besproken. Bij deze sessie willen we zowel management, marketing en sales aan tafel. Hun feedback en input, gestimuleerd door onze analyses en aangevuld met de eigen wensen en doelen gaan gebruikt worden voor de volgende stap.
  1. Content strategie, Social Selling strategie, trainingsschema
    Op basis van de strategische sessie gaan wij drie documenten uitwerken:

Contentstrategie
In samenspraak met het marketingteam stellen we een content strategie op. Welke content is er nodig voor Social Selling, welke content is er al en op welke manier gaat deze content geproduceerd, gepubliceerd en gedistribueerd worden.  Hierbij wordt ook een content kalender opgesteld.

Social Selling strategie
In samenspraak met het management en de verantwoordelijke voor alle sales activiteiten stellen we een Social Selling strategie op. Hoe gaat LinkedIn en Sales Navigator ingezet worden, hoe gaan de medewerkers zich profileren, hoe gaan zij prospects benaderen (toonzetting, moment) en verzorgen zij de follow up? Hoeveel tijd zal er dagelijks aan LinkedIn besteed worden en op welke manieren gaan we de activiteiten monitoren en de resultaten meten.

Trainingsschema
Op basis van alle eerdere bevindingen stellen wij een schema op voor de te volgen trainingen.

  1. Voorbereiden trainingsmateriaal
    Voor het goed gebruik van LinkedIn en Sales Navigator zijn er een aantal templates nodig die door de verschillende medewerkers gebruikt gaan worden. Denk hierbij aan:
  • Tekst voor samenvatting op LinkedIn profiel
  • Tekst voor uitnodigingen
  • Profieltekst voor werkervaring
  • InMail plus follow up
  • Rich Media die aan het profiel worden toegevoegd (in samenwerking met marketing). Denk hierbij aan video’s, whitepapers, links, etc…
  • Achtergrond afbeeldingen voor profielen (in samenwerking met marketing)

Daarnaast passen wij onze handleiding hierop aan, volledig in uw huisstijl.

  1. Trainingen
    Op basis van het trainingsschema, met de samen met marketing ontwikkelde materialen, conform de gestelde doelstellingen gaan de trainingen plaatsvinden.

De trainingen die hierbij voorkomen zijn:

  • Marketing (content kalender, inrichten Company Page(s), beheer Company Pages, Statistieken, Advertising, Hoe content delen met collega’s – dagdeel
  • Management – Het management zal LinkedIn veelal niet in de dagelijkse operatie inzetten, maar moet wel mee in het traject – dagdeel
  • Basic+, de training voor alle medewerkers met klantcontact of werkzaam bij marketing – dagdeel
  • Sales met Sales Navigator. De training voor de sales medewerkers. Een dag afgestemd op de processen en aanpak van uw organisatie. Praktijkvoorbeelden, theorie en ook direct aan de slag met het benaderen van prospects. – hele dag
  • Terugkomsessies – na een half jaar zullen er korte terugkomsessies plaatsvinden om ervaringen uit te wisselen, zaken aan te scherpen, vragen te beantwoorden en de nieuwste ontwikkelingen te delen

Als u met uw bedrijf ook serieuze stappen wilt zetten op het gebied van Social Selling vul dan dit formulier in.

400 +
Trainingen
Gegeven
16.000 +
Mensen
getraind en geīnspireerd
10 +
Landen
bezocht voor trainingen