Het PEAS © model voor Succes met LinkedIn
Bij alle trainingen wordt gebruik gemaakt van het door Jan Willem Alphenaar ontwikkelde PEAS © model voor social succes.
Sinds februari 2016 al bij meer dan 160 organisaties geïmplementeerd en met succes!
Het PEAS © model is in eerste instantie ontwikkeld voor Philips om in te zetten voor Social Selling. Ondertussen is het model verder doorontwikkeld en kan het ingezet worden voor elke vorm van succes. Het model bestaat uit vier componenten die de basis vormen van alle hier aangeboden trainingen, lezingen en workshops over LinkedIn.
De vier componenten zijn:
P – Profiling, hoe maak je een optimaal profiel dat gevonden wordt en de juiste eerste indruk geeft. Dit betreft zowel de persoonlijke profielen als de bedrijfspagina.
E – Extend your reach, hoe zorg je dat je met de juiste mensen in contact komt. Hoe bind je mensen aan je bedrijfspagina en in welke groepen zit je doelgroep;
A – Add Value, zorg dat je van waarde bent voor je netwerk door interessante zaken te delen en de interactie aan te gaan;
S – Success/Sell, de laatste, belangrijkste stap. Een natuurlijk gevolg van de drie eerdere stappen.
Ondanks dat het model in eerste instantie voor Social Selling is ontwikkeld, is het op dit moment zo uitgewerkt dat het ook gebruikt wordt bij:
- Corporate Branding;
- Wervingscampagnes;
- Zelfprofilering voor ondernemers;
- Zelfprofilering voor werkzoekenden.
Het model wordt momenteel internationaal ingezet voor Social Selling, marketing en recruitment.
Trainingen
Gegeven
Mensen
getraind en geīnspireerd
Landen
bezocht voor trainingen
Over de trainer - Jan Willem Alphenaar
Een resultaat gedreven, gepassioneerde LinkedIn trainer. Internationaal erkend als expert trainer.
Veelgevraagd als spreker over LinkedIn in binnen- en buitenland.
Jan Willem Alphenaar is sinds 2005 actief op LinkedIn. In die jaren heeft hij (in 2006) een baan gevonden via dit netwerk en al vele klanten. Momenteel komt 38% van zijn omzet uit zijn netwerk op LinkedIn.
Gefascineerd door de mogelijkheden en kansen is hij vaak als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden van LinkedIn.