Opstellen Content Marketing Strategie

U wilt uw B2B doelgroep bereiken met uw boodschap met behulp van content. Goede content kan een klantmagneet en lead generator zijn. Hier komen drie belangrijke vraagstukken bij kijken, wat is goede content, hoe zorg ik dat de juiste doelgroep bereikt wordt en hoe kan ik de effecten meten. Vaak kan ook overwogen worden om gebruik te maken van betaalde distributie via advertising.

Marketing en Sales Alignment

Er wordt al lang over gesproken. Sales en Marketing moeten meer samenwerken. Account Based Marketing en Account Based Sales zijn effectiever dan het lukraak schieten met hagel.

Een goede afstemming tussen marketing en sales, waarbij de neuzen dezelfde kant op staan, geeft een effectievere samenwerking. Sales heeft het netwerk in de markt (distributie) en heeft ook een contentbehoefte om potentiële klanten te overtuigen. Marketing heeft de content en de mogelijkheid deze af te stemmen op de behoefte van Sales.

Samen met uw marketingteam beoordelen wij uw doelgroep, de behoefte, de reeds aanwezige content en kennis die (her)gebruikt kan worden, de waarde van een lead, en hoe Sales op dit moment samenwerkt met Marketing.

Dit verwerken wij in een advies rapport met kant en klaar stappenplan. Onderdelen hiervan zijn onder andere:

  • Doelgroep beschrijving, gedrag en kennisbehoefte;
  • Contentplan;
    • Vormen;
    • Frequentie;
    • Inzet mogelijkheden;
  • Bereiken van de juiste doelgroep;
    • Distributie van content;
    • Automation of niet;
    • Advertising of niet;
    • Landingpages;
  • Rapportage mogelijkheden en meetpunten;
  • ROI metingen;
  • Advies voor tooling;
  • Actieplan!

Vul onderstaand formulier in voor een vrijblijvende offerte.

400 +
Trainingen
Gegeven
16.000 +
Mensen
getraind en geīnspireerd
10 +
Landen
bezocht voor trainingen
Close
Compare
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping